Regulamin sklepu internetowego hamptonsbyhania.pl określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta
SPIS TREŚCI
- 1 Definicje
- 2 Kontakt ze Sprzedawcą
- 3 Wymogi techniczne
- 4 Zakupy w Sklepie
- 5 Płatności
- 6 Realizacja zamówienia
- 7 Prawo odstąpienia od umowy
- 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- 9 Reklamacje
- 10 Dane osobowe
- 11 Zastrzeżenia
- 12 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Hamptons By Hania prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.hamptonsbyhania.pl (*.com / *.com.pl).
Sprzedawca – Hanna Włodarczyk, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Hanna Włodarczyk Architektura Wnętrz, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 8512603786, nr REGON369983301, ul. Śniadeckich 10C/7 Poznań
- Adres pocztowy: ul. Śniadeckich 10C/7 Poznań
- Adres e-mail: atelier@hamptonsbyhania.pl
- Telefon: 662 230 561
- Dane do przelewu: Hanna Włodarczyk Architektura Wnętrz | Numer konta: 69 1750 0012 0000 0000 3980 4848
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
urządzenie z dostępem do Internetu
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies. - Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje daneniezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Za złożone zamówienie można zapłacić:
- Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy. ( Hanna Włodarczyk Architektura Wnętrz | Numer konta: 69 1750 0012 0000 0000 3980 4848 )
- Za pomocą karty płatniczej: PayPal
- Za pośrednictwem platformy płatniczej: PayPal
- Za pomocą bramki płatniczej Przelewy24
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 5 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin realizacji zamówienia wynosi 21 Dni roboczych.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- W przypadku, gdy czas realizacji zamówienia przekracza 21 dni z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym Kupującego.
- Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- Za pośrednictwem firmy kurierskiej
- Istnieje możliwość odebrania zakupionego towaru osobiście. Odbiór możliwy jest w godzinach działania sklepu po uprzednim poinformowaniu Sprzedającego.
- 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych – od dnia zawarcia tej umowy.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Rzeczy wykonane bądź sprowadzone na zamówienie indywidualne Kupującego tj. niedostępne w aktualnej ofercie sklepu i nieznajdujące się w nim fizycznie nie podlegają zwrotowi.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu środków Sprzedawca dokona na podany przez Konsumenta numer konta bankowego, który należy umieścić w dokumencie odstąpienia od umowy wraz z imieniem i nazwiskiem właściciela podanego numeru konta bankowego. Formularz odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać, znajduje się na końcu Regulaminu. Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres ul. Śniadeckich 10C/7 Poznań niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę mailowo, telefonicznie lub osobiście. Koszt transportu uzależniony jest od sposobu dostawy i kosztu podanego przez przewoźnika w momencie dokonywania zwrotu.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
- 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy gdy:
– produkt lub produkty zostały sprowadzone na zamówienie Klienta, to znaczy nie w czasie składania zamówienia nie znajdowały się w magazynie Sklepu. Informacja o stanie magazynowym (ilości dostępnych sztuk) znajduje się na stronie internetowej Sklepu;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
– w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
– o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny.
- Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad.
- Żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres ul. Śniadeckich 10C/7 Poznań.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.
- 12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Hanna Włodarczyk Architektura Wnętrz, ul. Śniadeckich 10C/7 Poznań
adres e-mail: atelier@hamptonsbyhania.pl
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczanie treści cyfrowych w postaci(*):
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) …………………………………………………………………………………………………………..
– Imię i nazwisko Konsumenta (-ów): ……………………………………………………………………………………………………………
– Adres Konsumenta (-ów): ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………..
– Numer konta bankowego na który sprzedawca ma dokonać zwrotu środków …………………………………………………………………………………………………………………..
– Imię i nazwisko właściciela w/w konta bankowego …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.